Implementace protokolu FIX

Společnost ATLANTIK FT je kapitálově nejsilnějším nezávislým obchodníkem s cennými papíry na českém trhu a v roce 2008 byla s objemem 131 miliard korun čtvrtým největším obchodníkem s cennými papíry v České republice. SiteOne, která se společností ATLANTIK spolupracovala již dříve, zvítězila v roce 2007 ve výběrovém řízení na řešení elektronické komunikace při obchodování na zahraničních burzách. Ústředním bodem zakázky byla implementace protokolu FIX, který je celosvětovou normou pro komunikaci obchodních systémů na burzovním trhu, do informačního systému ATLANTIKU.

Implementace protokolu FIX
Vytisknout stránku Doporučit stránku Slovník pojmů

Cíl projektu

Při optimalizaci procesů ve společnosti ATLANTIK vyvstala potřeba zrychlit zpracování obchodních pokynů na zahraniční trhy. Nejefektivnějším řešením se ukázal být přechod na elektronickou komunikaci. Klient potřeboval zahrnout do svého informačního systému protokol FIX, který uplatňovaly informační systémy zahraničních brokerů.

Popis řešení

V SiteOne týmu jsme si od počátku dobře uvědomovali, že lidé obchodující na burze pracují rychle a často pod velkým tlakem, a proto je potřeba dodat jim vysoce funkční systém s okamžitou odezvou na jejich požadavky. Není výjimkou, že jednotlivé obchody jdou do desítek milionů korun – jakákoli nesrovnalost v systému je proto nepřípustná. Naplánovali jsme sérii důkladných testů systému. Při nich se mimo jiné ukázalo, že obchodní systémy zahraničních brokerů nereagují vždy striktně podle protokolu FIX, ale že v určitých situacích zohledňují zvyklosti dané burzy. Tyto situace se nám podařilo důkladně zmapovat a zapracovat do řešení terminálu.
Po šesti měsících intenzivní práce jsme klientovi předali vysoce funkční online obchodní terminál napojený na polskou a maďarskou burzu. Akceptační řízení bylo velmi krátké, za necelé tři týdny od předání už projekt běžel v ostrém provozu. Při návrhu obchodního terminálu jsme pro klientskou část zvolili platformu Adobe Flex, protože splňovala podmínku provozování přes internet a současně poskytovala vyšší výkon než prostředí založené na AJAX. Na straně serveru jsme pracovali s databází Oracle, PHP a Apache. Klient se serverem komunikuje pomocí Webservices založených na standardu SOAP. Pro komunikaci protokolem FIX jsme zvolili platformu .NET – zde hrála hlavní roli prověřená FIX knihovna, která se osvědčila na předchozích projektech. Za hlavní devizu terminálu považujeme vedle spolehlivosti také propracované uživatelské rozhraní v moderním minimalistickém stylu, které příjemně překvapí obchodníky zvyklé na komplikované informační systémy.

Dodané služby

V rámci dlouhodobé spolupráce se společností SiteOne si velice vážíme:

  • Proklientského přístupu jako dodavatele
  • Kreativního a proaktivního pohledu jako uživatele
  • Zajímavého grafického zpracování
  • Rychlého řešení v případě problému
Jan Hrubý

Projektový manažer, ATLANTIK FT

Podobné projekty

Zadejte e-mail příjemce:
Vzkaz:
6 + 4 =