O násSlužbyProduktyPortfolioKariéraBlogKontakty
CZ
/
EN

10 + 1 otázka pro Pavla

Byznysová snídaně: neformální setkání pro všechny profesionály i nadšence do digitálních řešení. 

V rozhovoru se dozvíte odpovědi na to, proč a pro koho Pavel tyto neformální setkání připravuje. Co ho na tom všem nejvíce baví, a k čemu je vlastně taková byznysová snídaně dobrá?

A hlavně: proč byste si právě tu SiteOní neměli nechat ujít. 

Rozhovor o business snídaních a digitální péči o klienty:

Za svou dlouholetou praxi jsi načerpal mnoho zkušeností, můžeš nám je ve zkratce trochu představit?

Když o tom teď přemýšlím, vlastně celý svůj profesní život - 20 let se věnuju byznysu v oblasti B2B.

Díky velikosti firem, pro které jsem pracoval a pracuji, se vždycky jedná hlavně o kombinaci salesu a marketingu. Posledních pár let se hodně bavím byznys tvorbou softwarových produktů a jejich praktickému zavedení na trh.

Většinu z těch 20 let jsem strávil prodejem větších softwarových řešení a produktů v cenách sta tisíců až milionů korun. 

Jejich zaměřením byla a je elektronická komunikace - od hromadného zpracování dat, přes personalizaci, řízení marketingových kampaní až po samotnou produkci transakčních dokumentů a direct mailu v tištěné i v elektronické podobě.

S kým nejčastěji jednáš ve své práci, kdo je pro tebe partner v dialogu?

Mým hlavním zaměřením je byznys, proto většinu času trávím komunikací se zákazníky a následnou diskusí s interními týmy, se kterými hledáme i nacházíme optimální řešení zákaznických potřeb.

Při rozsahu řešení, kterým se věnuju, mi do dneška přijde zajímavé, že v některých firmách je hlavním zdrojem inovací IT a v jiných to jsou zástupci byznysu.

Bez znalosti interního prostředí se tak na první dobrou hlavní partner pro dialog hůře odhaduje a občas to bývá tak trochu detektivka.

To znamená, že s těmi lidmi se potkáváš osobně - to je ti nejpříjemnější? Když by sis najednou musel představit, že se takto potkáváš nemůžeš - což tady už letos bylo... Jak to řešíš?

Přiznávám se, že osobní kontakt - to je věc, která mě hodně nabíjí. Rád mluvím s lidmi, oblíbil jsem si tu jistou dávku interakce, kdy ve srovnání s e-mailem nebo jinou elektronickou komunikací, vidím a cítím náladu lidí v místnosti i to, jak probírané myšlenky rezonují s představami účastníků.

Nemůžu si pomoct, ale v době karantény a homeofficů mi při pracovních videohovorech chyběla ta vřelá a aktivní atmosféra, kterou zažívám při schůzkách tváří v tvář.

Přijde mi, že se v tom období valná většina z nás naučila kameru a sdílení pracovní plochy počítače používat, ale zatím ještě neznám nikoho, kdo by téhle zprostředkované elektronické cestě dával v důležitých věcech nebo v diskuzi přednost.

Osobní kontakt je tedy pro tebe v byznysu na prvním místě nebo kam bys ho zařadil?

Určitě, v B2B businessu, jak ho vnímám a dělám, má osobní kontakt klíčovou roli.

Samozřejmě řadu kroků v jednání urychluju elektronickou komunikací v podobě e-mailů a čím dál víc i různých digitálních kanálů (Google Meet, Skype, Mattermost, ...).

Při zásadních jednáních je ale dobré interaktivně přepínat a mluvit řečí tzv. “jednotlivých kmenů” - tedy trochu jinak se zástupci businessu, odlišně i s odborníky z  IT a úplně jinak například s kolegy z financí.

Co kdyby náhodu přišla další vlna Covidu/karantény a tentokrát by byly opatření ještě důraznější, což nám možná hrozí, možná ne. Umíš si představit, že bys tento svůj byznys dělal pouze online? Třeba i rok, dva? Nebo i jen půl roku, co by to vše pro tebe znamenalo?

Nemám křišťálovou kouli :-), ale odhaduji, že v takovém případě by se celá společnost posunula. Z elektronické komunikace včetně videohovorů by se stal nový standard.

Člověk je tvor neuvěřitelně vynalézavý a taky přizpůsobivý. Odhaduji, že na tenhle nový standard by během pár týdnů (měsíců) přešli všichni zákazníci i dodavatelé, pro které by to i jen trochu dávalo smysl a bylo technicky proveditelné.

Je přímý - sociální kontakt a komunikace ten důvod, proč sis vybral zrovna snídaně?

Pracovní snídaně miluju. Pokud je taková snídaně dobře “udělaná”, je v té osobní atmosféře přímo cítit energie účastníků - pořadatelů i diváků. Dosáhnout podobného stavu přes videohovor, tedy kamery a monitory, mi přijde téměř nemožné a smekám před těmi, kteří to zvládnou.

Snídani jako formát setkání se současnými i potenciálními zákazníky jsem si oblíbil už před lety a koncept se i po těch přibližně 30 organizovaných akcích snažím stále vylepšovat.

Snídaně nevnímám jen jako prostor pro jednosměrné předání informací od pořadatelů k divákům. Při správném uchopení je to i možnost získání aktuální živé zpětné vazby a zároveň perfektní možnost pro propojení účastníků mezi sebou.

Rád pomáhám při vzájemném představení účastníků například při pauze na kávu. Účastníci na akcích poměrně často najdou spřízněné duše, které řeší podobné problémy, a vymění si zkušenosti i o věcech, které jsou třeba mimo náš záběr.

Několikrát jsem taky zažil - a jsem za to velmi rád, že se při sérii snídaní nebo dalších akcí vytvořila přímo komunita lidí, kteří se v dané oblasti stali vzájemnými podporovateli a rádci.

Návštěvník se tedy může těšit nejenom na pracovní snídani, ale i na tyto přidané hodnoty.  Co ale taková business snídaně přinese pořádající firmě?

Typickým přínosem pro firmy, které se pro organizaci snídaně rozhodnou, je především neformální možnost prezentace - kam se firma vyvinula, čemu se věnuje, co trhu nově nabízí. Firmy představují účastníkům nové trendy, ať už celosvětové nebo ty, které mají praktický dopad a přínos konkrétně pro nás v České republice.

Při organizaci snídaně přímo v prostorách pořádající firmy může být pro současné i potenciální zákazníky zajímavé navnímat ducha společnosti - vidět, jaká je ve firmě atmosféra, kdo bude tvořit jejich řešení a pečovat o následný provoz.

Je něco, na co se připravuješ více, když chystáš snídaně? Je nějaký specifický moment, který připravuješ vždy stejně nebo naopak ho musíš vždy změnit? Je něco, co bys na snídaních vyzdvihl?

Popravdě, koncepci a agendu snídaně (i když to může být i odpolední setkání nebo pracovní večeře spojená s prezentací) se neustále snažím vylepšovat. Postupem času jsem dospěl k základu, který upravuji podmínkám každé konkrétní oblasti, kterou budeme prezentovat, zaměření účastníků, ale třeba i místu konání.

Hlavním cílem je samozřejmě předání přínosných informací tak, aby účastníci při odchodu řekli: “Jasně, dozvěděli jsme se něco nového, něco, co použijeme pro svou práci a firmu.

Současně by ale z akce měli odcházet i s tím, že to nebyla jen “slideshow uspávačů hadů”, a že je to bavilo. Ve finále bude moc fajn, když budou účastníci odcházet i s tím, že získali i kontakty na lidi z podobné oblasti a nevadí nám - naopak nás těší, když budou některé svoje otázky (mimo naše zaměření) řešit s někým, s kým se na akci seznámili a je jim blízký.

Takže taková typická snídaně probíhá tak, že lidi ráno přijdou, dají si kávu, čaj, ale potom, co vše následuje, co se děje, jak taková snídaně probíhá? Můžeš nám to v pár bodech přiblížit?

Naší snahou a cílem je to, aby se na akci cítili všichni dobře. Aby akce měla pro účastníky reálný přínos. Ráno, před prezentací se všichni v klidu setkáme, dáme si dobrou snídani, kávu, je prostě fajn nasbírat energii na všechny nadcházející informace a pak už hurá na na to!

Naše prezentace začínají úvodním přehledem o trendech v oblastech zájmu účastníků. Pro snadnější pochopení předáváme informace vždy ve dvou formách.

Chybět nemůže ani živá ukázka formou dema, kde účastníci krok za krok vidí, jak se produkt používá, a umí si tak mnohem lépe představit konkrétní přínosy pro svou praxi. 

Abychom neprozradili zase úplně vše, ale stejně, dokážeš vyjmenovat tři body, kterými je ta SiteOní snídaně jiná, odlišná, zajímavější, lepší, zábavnější, co je na ní specifického? Proč by se pozvaní měli těšit, a na co?

Nejedná se o žádnou masovou akci pro 200 lidí. Naopak - akci pořádáme pro lidi - odborníky, kteří se problematikou v reálném pracovním životě zabývají a probírané informace jim mohou zjednodušit život, ušetřit čas nebo přinést další benefity. Pro vytvoření osobní a přátelské atmosféry snídani pořádáme přibližně pro 20 účastníků.

Prezentaci volíme pro pochopení kontextu jen se střízlivým počtem slajdů.

Základ naší snídaně je v názorných ukázkách použití. Účastníci si tak hned na místě dokážou představit, jestli je pro ně každý jednotlivý prezentovaný produkt vhodný.

Věřím, že hned po akci si každý účastník dokáže rychle vyhodnotit, jestli mu akce dala jen dobré občerstvení nebo jestli získané informace prakticky použije.

Věřím, že valná většina lidí bude odcházet s tím, že informace je zaujaly a a řeknou:”Jo stálo za to, příště chci přijít znovu, protože vím, že to SiteOne umí.

Na závěr se Pavle zeptám, proč je pro tebe SiteOne ta správná volba, proč si se rozhodl nastoupit právě do SiteOne.  Je to pro tebe o lidech a o kolektivu, jak se ti tady pracuje? A je něco, co bys na snídani rád předal dál - myslím tím, z toho, co jsi tady sám poznal?

SiteOne mě oslovila svým zaměřením, zralostí i lidskými příběhy - při své velikosti 50 odborníků na digitální řešení se firma dostala do stádia, kdy si uvědomuje, že řada dodávaných profi řešení je postavena na opakovaně použitelných komponentách - produktech.

Dříve vytvořené a nově pojaté produkty zrychlují a zjednodušují dodávky nových celkových řešení (například nové portály) nebo mohou stát sami o sobě a řešit specifickou oblast (například snadnou tvorbu newsletterů).

Oceňuji work-life balance, který je nejen na papíře, ale přímo v DNA samotné firmy. To se pak pozitivně se projevuje na vztazích ve firmě. Ale co vám budu vyprávět, to je potřeba zažít...

Jednou nebo dvakrát měsíčně. 100% užitečných informací, 0% spamu.

Pravidelné insights jak uspět v digitální džungli ve vaší e-mailové schránce

Copyright © 2000‒2020 SiteOne, s.r.o., všechna práva vyhrazena.