O násSlužbyProduktyPortfolioKariéraBlogKontakty

Home Credit: case study nového webu

Home Credit s projektem HCU od SiteOne získal samostatnost ve správě obsahu

O projektu - HCU


Cíl projektu s názvem HCU (Home Credit Upgrade) byl jasný - náš dlouholetý klient chtěl mít web ve vlastní správě v maximální možné míře. Investice z rozpočtu by pak mohl ze "standardního servisu" směřovat více do rozvoje a zvyšování konverzí.

Chtěli jsme pro klienta připravit řešení, které bude dlouhodobě efektivní a intuitivní. Prostě tak, aby s webem uměl pracovat každý, kdo umí pracovat s Wordem. Tedy tak, aby klient nemusel našim vývojářům zadávat banální úpravy webu, který byl v té době již 4 roky starý - tehdejší způsob úprav na webu byl nejen nákladný a relativně zdlouhavý pro Home Credit, ale zároveň i repetitivní a bez výzvy pro naše vývojáře. 

Proto jsme na začátku roku 2019 došli k rozhodnutí, že pokud se chceme v roce 2020 soustředit na zvyšování konverze pomocí chytrých řešení, je třeba postavit projekt na odlišných základech. 

Měli jsme 2 důležité cíle:

1. Předat kompletní správu obsahu do rukou Home Creditu.

2. Zefektivnit vývoj.

Do projektu jsme proto nasadili dva nástroje, které jsou jádrem dnešního Home Creditu - Page Builder a Design systém. Za použití principu design systému a atomického designu jsme do page builderu vytvořili desítky editovatelných komponent, pomocí kterých může kdokoliv z Home Creditu jednoduše zakládat, sestavovat a editovat stránky. Design systém navíc klientovi přináší velkou výhodu při evoluci vizuálního stylu - pokud bude chtít změnit vzhled - například tlačítek, vývojář SiteOne je rychlou úpravou na jednom místě aktualizuje na celém webu. 

Konkrétní strategie

Na začátku projektu jsme udělali pár velmi dobrých rozhodnutí, které přispěly k tomu, že projekt byl nakonec z pohledu SiteOne i Home Creditu úspěšný. Projekt jsme předali v termínu a nepřesáhli jsme rozpočet. Ve světě IT projektů docela vzácný úkaz. 

Časová osa projektu:


Nejdůležitější rozhodnutí?

Byly celkem čtyři. 


První bylo vysvětlit celý systém klientovi z pohledu finálního produktu. Přeskočili jsme plno technických věcí a soustředili se na finální bloky, se kterými pak klient bude pracovat. Provedli jsme analýzu současného webu a vytipovali okruh bloků. Na jednom ze tří workshopů jsme pak vybrali finální bloky, se kterými jsme měli ambici oba weby složit.

 

 

Druhé rozhodnutí bylo dostat klienta co nejvíce a co nejdříve do hry. Není nic horšího pro obě strany, než když klient dá zadání a pak jen mlčky přihlíží, jak se parta vývojářů pere se systémem, který však nebudou používat vývojáři, ale právě klient. Vizí bylo už v létě položit základy systému a na podzim zpřístupnit ne-hotový projekt klientovi. Klient si tak mohl velmi brzy říct, co mu v systému (ne)vyhovuje a co v něm (ne)postrádá měsíce před plánovaným spuštěním. Klient tak měl nad projektem mnohem větší kontrolu.

 

 

Třetí rozhodnutí bylo soustředit vývoj na tvorbu systému, ne na tvorbu obsahu. Na vyjednání to bylo relativně složitější. Přeci jen, klient je raději, když projekt dostane s mašličkou. My jsme se namísto toho s Home Creditem rozhodli jít cestou, že SiteOne bude více času věnovat do tvorby systému Page builder, přičemž si finální informační architekturu a všechny stránky na webu pomocí Page builderu naklikají zaměstnanci Home Creditu. Page builder je systém, který musí klient umět používat. A lepší než školení týden před spuštěním je umožnit klientovi hrát si se systémem měsíce před spuštěním. To má za následek nejen kvalitnější práci, méně stresu, větší kontrolu nad výsledkem, ale také mnohem pečlivější dohled klienta nad kvalitou zpracování. 

 

 

Čtvrté rozhodnutí bylo pojmout celý projekt jako technologický upgrade, ne jako grafický redesign. Nejnovější studie ukazují, že lidé celkové grafické redesigny nevnímají pozitivně. Web nějak znají a po redesignu je vše úplně jinak. My jsme tedy vybrali existující bloky z předchozí verze webu, jen lehce jsme je upravili, aby finální produkt byl soudržný a konzistentní, ale finální bloky vypadají ve velké míře tak, jako v předchozí verzi webu. Uživatel tak díky tomu dnes přijde na web, který sice má upravenou informační architekturu, ale klíčové prvky vypadají relativně stejně. A to mělo za následek, že nedošlo k tak razantnímu propadu konverzí, jak je tomu je u redesignů častým zvykem. 

 

 

Od spuštění se tak Home Credit věnuje postupnému testování a zlepšování webu za účelem zvýšení konverzního poměru. Má jasnou strategii a díky projektu HCU ji může velmi efektivně plnit. A přesně tahle práce nás baví. 

Home Credit je aktuálně zcela samostatný při změně textací a obsahu. Má možnost vkládat jiný obsah pro mobil i desktop (respektive jiné varianty obsahu), nastavovat základní SEO parametry, řešit redirecty a mnoho dalšího.


Pokud vás takový projekt čeká nebo vás zajímá více, stačí nám napsat na info@siteone.cz 
Rádi se s vámi v rámci nezávazné konzultace sejdeme. Například online. 

 

 

Co si o naší práci myslí Home Credit?


"V situaci, kdy naše webová prezentace už nesplňovala očekávání a cíle a byla i technologicky zastaralá jsme se rozhodli požádat agenturu SiteOne s. r. o. o návrh možné kompletní změny. Nešlo nám primárně o designové úpravy webu, ale především o celkový posun webů do nového, moderního prostředí, změnu jejich struktury a možností jejich správy in-house.

Na projektu jsme pracovali společně déle než rok a spolupráce probíhala velmi dobře. Aktuální stav projektu jsme řešili na koordinačních schůzkách a vzniklé technické problémy se řešily průběžně, ale systémově. V únoru 2020 byl pak projekt připravený ke spuštění na produkci. Výměna původních stránek za nové proběhla naprosto v pořádku, vše bylo otestované a připravené.

S dokončeným projektem jsme získali upravené a rozšířené administrační prostředí webu, a především možnost stavět si celý web a jednotlivé stránky v nástroji Page Builder. Ten pracuje s předdefinovanými bloky a prvky a umožňuje tak téměř stoprocentní in-house editaci. Je to velký posun v samostatnosti a rychlosti úprav a tvorbě webu.

Dále došlo k sjednocení stylů podle design manuálu napříč webem, takže nyní působí konzistentním dojmem. Start nových webů znamenal i možnost nově definovat analytiku a mít tak lepší přehled o dění na stránkách i o chování našich uživatelů. Celkově tedy hodnotíme celý projekt pozitivně a považujeme ho za velký přínos a vážíme si všestranně profesionálního přístupu našeho dodavatele a všech, kteří se na akci podíleli. Věříme, že se investice do projektu vyplatila, a dál pracujeme společně se SiteOne na rozvoji administrace webů i nástroje Page Builder."

Ing. Veronika Bezděková,

vedoucí oddělení online marketingu Home Credit

 

Copyright © 2000‒2021 SiteOne, s.r.o., všechna práva vyhrazena.