O násSlužbyProduktyPortfolioKariéraBlogKontakty

iWatt: case study vývoje sportovní aplikace

O projektu - Co je iWatt?

Klíčovou myšlenkou projektu iWatt je to, že můžete pohybem energii nejen vydávat, ale i získávat: své sportovní výkony trackované v iWatt aplikaci (běh, plavání nebo třeba i běžnou chůzi můžete trackovat přímo v aplikaci nebo do ní napojit svůj oblíbený tracker či health kit) proměníte na digitální měnu - iWatty. 

Ty pak můžete použít pro dobrou věc - darovat je sportovním klubům, které mohou díky nasbíraným iWattům získat peníze od sponzorů. Nebo za ně nakoupíte sportovní benefity pro sebe a svoje blízké - například si můžete předplatit sportovní aplikaci nebo přístup do wellness.

 

Jak jsme projekt řídili? Jedině Agile

Celý projekt měl pevně daný termín spuštění, se kterým se nedalo hýbat, protože byl vázaný na Mezinárodní maraton míru v Košicích. Zároveň jsme už na začátku projektu věděli, že mechanika jednotlivých částí ještě není finální a bude se v jeho průběhu upravovat. 


Proto jsme pro řízení projektu zvolili “agile s lidskou tváří” - použili jsme best practice agile a zároveň počítali s tím, že termín spuštění je nehybný a tudíž mu musíme podřídit metodiku i ostatní složky projektového trojimperativu.

Celý projekt jsme rozdělili na menší úseky - jednotlivé funkcionality (eshop, kluby, CMS atd.). Díky informacím, které jsme měli na začátku projektu k dispozici, jsme udělali hrubý odhad, kolik času jeho jednotlivé části zaberou. 


Tento krok, který jsme podnikli hned při zahájení projektu, nám pomohl detekovat interní překážku -  s kapacitami, které jsme měli původně naplánované, nestihneme zrealizovat celý scope včas. 


A protože byl termín spuštění absolutně neměnný, museli jsme “uhnout” se scopem nebo kapacitami dev týmu. Rozhodli jsme se pro obojí - posíli jsme vývojový tým a po dohodě s klientem descopovali nice to have featury. Problem solved.


Následně jsme každé funkcionalitě věnovali samostatné sprinty o délce 2 - 4 týdnů. Na začátku každého sprintu se sešel celý tým (tedy nejen project manager a klient, ale i vývojáři) - to hlavně proto, abychom si opravdu podrobně definovali detaily vyvíjené části. 


Délku sprintu jsme přitom vždy podřídili tomu, aby byla funkcionalita hotová - to je sice rozdíl oproti “ortodoxnímu agile”, ve kterém jsou sprinty ideálně vždy stejně dlouhé a co se v rámci jednoho z nich nestihne, vrací se do backlogu, nám ale zvolený systém skvělé fungoval. Kolem a kolem, tento postup dokonale naplňuje jeden ze základních myšlenových principů agile: Lidé a jejich spolupráce jsou před procesy a nástroji.

Kooperace více subjektů

Během realizace projektu se souběžně vyvíjelo několik částí:
- Upřesňovala se mechanika fungování jednotlivých částí 
- Frontend část webu - UX, grafika, kódování HTML šablon
- Mobilní aplikace
- Transakční engine, na který je napojený web a který přepočítává pohyb na iWatty (BE pro web i aplikaci)

Na jednotlivých částech projektu přitom pracovaly různé týmy v několika agenturách, proto bylo obzvlášť potřeba, aby předání informací probíhalo hladce. 


Vyplatilo se nám co nejvíce “zkrátit” vzdálenost mezi jednotlivými týmy. Všechny týmy používaly společný workspace ve Slacku. Když bylo potřeba vyřešit technické issue, nechodili jsme kolem horké kaše a bleskově zorganizovali call s vývojáři mobilního týmu s kolegy z Qusion nebo se rovnou sešli. 

Závěr

Na závěr pro inspiraci shrneme postupy, které se nám na projektu iWatt osvědčily:

No finish line je heslo typické nejen pro iWatt, ale i pro každý projekt, který v SiteOne děláme. Řídíme se heslem, že klient je vždycky nad kódem a jeho byznys vždycky dostaneme mezi vítěze.

Pokud vás takový projekt čeká nebo vás zajímá více, stačí nám napsat na info@siteone.cz

Rádi se s vámi v rámci nezávazné konzultace sejdeme. Například online.

Copyright © 2000‒2021 SiteOne, s.r.o., všechna práva vyhrazena.