SiteOne opět získala titul nejlepší Digitální transformace a Projekt roku. Tentokrát za digitální transformaci CK Blue Style, která jí pomohla vyrůst mezi největší české cestovní kanceláře. Po třech letech si tak z prestižní soutěže WebTop100 odnášíme tuto hlavní cenu už podruhé.

Projekt roku podruhé během tří let

Nejlepší digitální transformace a k tomu Projekt roku. Vítězství ve dvou kategoriích, kterého jsme dosáhli v roce 2022 s projektem aplikace MojeEUC, jsme si po třech letech zopakovali s dalším velkým projektem a s dalším velkým klientem. S naší pomocí prošel Blue Style evolucí z cestovní kanceláře v technologickou společnost.

„Jsme skutečně technologická firma – a právě díky tomu náš růst akceleroval a stali jsme se jednou ze tří největších cestovních kanceláří na českém trhu, a to v období, kdy řada konkurentů skončila. Díky propojení našich systémů dokážeme velmi rychle reagovat na situaci na trhu a připravit nabídky, které jsou atraktivní a současně konkurenceschopné. To je na českém trhu, kde musíme o každého zákazníka svádět tvrdý konkurenční boj, mimořádně důležité,“ vysvětluje Imed Jeddai, generální ředitel CK Blue Style.

Digitální transformace v očích Blue Style a SiteOne není jeden projekt. Jde o proces, dlouhotrvající cestu, jejímž cílem je vytvořit propracovaný systém, který pomáhá Blue Stylu digitalizovat a automatizovat end-to-end celý páteřní proces všech oblastí chodu společnosti: marketingu a prodeje, controllingu, nákupu, řízení chodu firmy, financí i třeba zákaznické podpory.

„Postupně jsme vybudovali celý komplex systémů a funkcí, které jsou vzájemně propojené a slouží k tomu, aby výběr i samotný průběh dovolené dopadl co nejlépe. Ta právě nikdy nekončí, protože průběžně upravujeme stávající systémy, ale současně už pracujeme na nových verzích a funkcích, které teprve představíme. Jen část z nich uvidí i zákazníci, velká část z nich je skrytá a slouží k tomu, aby vše fungovalo co možná nejlépe,“ doplňuje Jan Bezděk, majitel SiteOne.


B2C, B2B, systémy i infrastruktura

Významnou součástí byl například B2B systém pro podporu prodeje na kamenných pobočkách a u partnerských prodejců. Jeho součástí je mimo jiné i systém provizí, která se navyšuje v případě, že je klient s dovolenou spokojen, což potvrdí po dovolené jejím dobrým hodnocením. Proměnil se také web, který přinesl i některé nové funkce, včetně možností dokupování doplňkových služeb a podobně. Rezervační systém má v sobě jistící mechanismy, aby nedocházelo k takzvanému přebookování na straně cestovní kanceláře – vše je ověřováno online v reálném čase. Systém současně koordinuje aktivity související s rezervací dovolené tak, aby na sebe plynule navazovaly – například odeslání cestovních dokumentů se všemi aktuálními informacemi či třeba poslání dotazníku spokojenosti po ukončení dovolené. Především obchodnímu oddělení slouží Market Monitoring Service sledující nabídky konkurence. Contracting System pomáhá s vytvářením a sledováním smluv se subdodavateli.

Došlo i k proměně infrastruktury – namísto jednoho fyzického serveru se o vše nově stará privátní cloud složený z desítek virtuálních serverů, což pomohlo razantně zrychlit odezvu systémů pro zákazníky i interní zaměstnance a zvýšit celkovou robustnost a bezpečnost. Infrastruktura je přitom plně škálovatelná a tak i připravená pro další budoucí projekty. Vývoj a nasazování nových funkcí přitom muselo logicky probíhat tak, aby neomezilo zákazníky.

Firmy začaly spolupracovat několik let po založení CK Blue Style, což bylo v roce 1997. Proměna v cestovní kanceláře v technologickou firmu ale dostala nový silný impulz v době, kdy se kvůli epidemii Covid razantně omezilo cestování. Firma využila vynucenou pauzu v každodenním fungování k tomu, aby se posunula na úplně novou úroveň. „Zjednodušeně se dá říci, že jsme z papíru – to trochu přeháním, spíše z e-mailové a telefonické komunikace – přešli na spolupráci mezi různými systémy. To nejen zrychlilo tok informací, ale současně razantně omezilo chybovost a v mnoha případech nabídlo i nové možnosti, které dále zefektivnily naše fungování nebo umožnily nabídnout nové možnosti. Nebylo možné využít nějaký existující systém, budovali jsme systém na míru našim potřebám,“ dodává Imed Jeddai.

Úspěšnost projektu potvrzují i rostoucí čísla počtu zákazníků. Zatímco v roce 2019 (tedy před omezeními způsobenými epidemií Covid) s CK Blue Style odletělo k moři 230 tisíc klientů, vloni to bylo více než půl miliónu. CK Blue Style se tak dostala do první trojky největších českých cestovních kanceláří.

Porota WebTop100 pak tuto evoluci ohodnotila plným, stoprocentním hodnocením ve všech oblastech.


hodnocení webtop100 2025