Začínal jako místo pro prezentaci pracovních schopností a k navázání kontaktu mezi profesionály, dnes je mimo to plnohodnotnou sociální sítí, důležitým nástrojem B2B a domovem zajímavého obsahu, diskuzí a příležitostí. Znalost preferencí LinkedIn algoritmu pro rok 2023 vám může pomoc zajistit, že se marketingové úsilí a strategie vyplatí.

Co to ten LinkedIn algoritmus vlastně je?

Sociální sítě neprozrazují, jak přesně jejich algoritmus funguje, takže nikdy nemůžeme mít stoprocentní jistotu, že od A do Z víme, jakým způsobem určují, komu se zobrazí jaký obsah. Ale můžeme analyzovat některé základní metriky a využít je pro sestavení know-how pro dosažení co nejlepších výsledků.

Abychom pochopili algoritmus LinkedIn, musíme pochopit jeho účel. Ten spočívá, podobně jako u dalších sociálních sítí, v tom, že pro každého návštěvníka vyhledává a iniciuje nejrelevantnější příspěvky. To znamená, že během zlomku sekundy roztřídí desítky tisíc příspěvků a ty nejrelevantnější umístí na začátek uživatelova feedu.

Při každém postu algoritmus zkontroluje a vyhodnotí několik aspektů vašeho obsahu a zjistí, jestli stojí za to ho šířit, zda nejde třeba o spam a jak moc je relevantní pro tu kterou cílovou skupinu.

Co funguje v roce 2023?

Richard van der Blom, zakladatel mezinárodní organizace odborníků na #LinkedIn a virtuální prodej Just Connecting HUB, vydal rozsáhlou studii, ve které se zabývá predikcí toho, co bude nejlépe fungovat v roce 2023. Vybrali jsme z ní pouze pár obecně užitečných bodů, zbytkem se budete muset prokousat sami.

  • Postovat více než jeden příspěvek v horizontu 18 hodin diametrálně snižuje dosah. V případě dvou příspěvků ho za tento časový úsek uvidí o 15 % lidí méně a u tří dokonce o 30 %.
  • Odpovídejte na komenty, obzvláště v prvních 12 hodinách poté, co je jejich autor napíše.
  • Dejte si pozor na úpravy - pokud příspěvek změníte v prvních 10 minutách po publikaci, snížíte mu dosah. Ze stejného důvodu příspěvek taky nekomentujte jako první.
  • Nebojte se emotikonů - mají příznivý vliv na čtenost. Ale nepoužívejte jich víc než 10 a víc než 4 na jednom řádku.
  • Ideální délka postu je mezi 1 200 a 1 600 znaky.
  • Vytvořte si svůj vlastní hashtag a používejte jej společně s dalšími. Pozor, ať není u příspěvku celkově více než 10 hashtagů. Udržujte jejich počet mezi 3 a 5.
  • Největší šanci na úspěch mají příspěvky s publikací dopoledne v pracovní dny od pondělí do čtvrtka, v pátek a sobotu odpoledne a v neděli kolem oběda.
  • Zkuste se při publikaci textu vyhnout externím odkazům. Nahrajte obsah raději přímo na LinkedIn.
  • Lidé konzumují obsah nejčastěji na telefonu, proto byste na to měli myslet při tvorbě vizuálního obsahu, který se tak nejlépe zobrazí na výšku nebo jako čtverec.
  • Nezapomeňte označovat brandy a lidi, se kterými příspěvek souvisí, ale jen pokud jste přesvědčení, že budou reagovat. Pokud už nyní víte, že ne, raději to nedělejte, protože při označení bez jakékoliv jejich následné reakce vás za to bude LinkedIn penalizovat.
  • U videí nepřesahujte délku 3 minuty, pokud se vejdete do 1 minuty, je to úplně nejlepší.

Co dalšího můžete na LinkedIn, co se týče tvorby obsahu, v současnosti podniknout?

Můžete vytvářet newslettery, které budou podle Bloma fungovat nejlépe tehdy, pokud nebudou mít více než 1 300 slov a přihodíte do nich i video. Můžete přidat i článek neboli Document či Slide post. Ten má 2,2 až 3,4x větší dosah než je průměrný příspěvek. Existuje tu možnost vytvářet ankety, které jsou při volbě správných otázek skvělým nástrojem pro navázání komunikace se zákazníky i kandidáty. Kromě video příspěvků, máte možnost i živého vysílání nebo například carouselů, kterými publikujete více vizuálního obsahu najednou.

 To je dost velký prostor k nalezení vašeho optimálního způsobu, jak ke své komunitě promlouvat tak, aby rostla. Blom přitom nezapomíná připomenout, že co se týče zásahu, má vždycky větší váhu 1 000 kvalitních fanoušků, než masa několika tisíc nerelevantních kontaktů.