I přes orientaci na digitální řešení, považujeme za svou největší devízu v oboru lidskost, která se odráží ve firemních hodnotách.

Jen tak dokážeme zastat roli spolehlivého partnera, když klientům dává zabrat digitální transformace nebo jiné záležitosti.

Stavíme na pevných základech a vidíme budoucnost ve svých odbornících. Digitální transformace se totiž nejeví jako must-have, ona je. Covid tento trend významně urychlil. Pro firmy a naše klienty to znamená zjednodušení práce, ušetření zdrojů a zefektivnění procesů. Má to však i spoustu „ale”. Pro společnosti není změna zajetých procesů snadná a i my tak musí plnit roli empatického parťáka a, když se otřásají procesy nastavené desítky let, klienta podržet.

  • Co pomůže IT firmě zůstat v sedle při celosvětové epidemii?

  • A co se změnilo s válkou na Ukrajině?

Empatie

První z firemních hodnot je empatie, a to jak směrem ke klientům, tak směrem k zaměstnancům. Navíc prodávat stabilní dlouhodobá řešení a přitom střídat lidi jako svaté v orloji, by vzbuzovalo minimálně nedůvěru. Základem dobrých vztahů je komunikace. Pokud jde o pracovní vztah více lidí na různých úrovních, musí tato mnohovrstevnatost platit i o komunikaci.

Navázání vztahu má základ v zapojení lidí do procesu změn a možnostech podílet se na nich. Společnost čerpá energii ze získání těch správných zaměstnancům, kterým umožňujeme pilovat jejich řemeslo. CEO, Jan Bezděk pořádá setkání, na kterých mu mohou podřízení „vytmavit” rozhodnutí nebo se na cokoliv zeptat. Stejně tak team leadeři jenom nevedou tým, ale zajímají se i o to, s jakou náladou odcházejí jeho členové domů prostřednictvím pravidelných koordinací.

Komunikace ale funguje i na základě nepřímých signalizací, jako je třeba investice do firemního brandu, rebranding pro nás připravilo jedno z nejlepších českých brand studií, Studio Najbrt. Jasně tak dáváme najevo, že svému brandu věříme a nebojíme se to dávat na odiv. I díky těmto investicím do sebe sama se mohou naši kolegové cítit v bezpečí. Pravidelná neformální setkání týmu, koordinace s team leaderem, roční rozhovory nebo i úterní a čtvrteční domácí snídaně vytvářejí emoční bezpečí pro všechny.

Spolehlivost

Aby se vůbec dalo uvažovat o zahájení digitální transformace, musí firma dosahovat určitého levelu. Zjednodušeně se dá říct, že digitalizace nezachrání špatně nastavené procesy. My se do klientem poptávaného přerodu nehrneme za každou cenu. Díky tomu se klient může spolehnout, že jakmile se do transformace pustí, dotáhne ji do konce.

„Nezvládnutá digitalizace není jenom o tom, že nám vyfailuje projekt, ale může vyfailovat i firmu, která se o transformaci snaží,” vysvětluje CEO SiteOne Honza Bezděk. „Obrovská výhoda je, že máme zkušenosti napříč vertikálami, mezi kterými jsou obchodní firmy, banky, zdravotnictví, pojišťovnictví nebo cestovní kanceláře. Rychle zaškatulkujeme typ firmy nebo organizace, jak přemýšlí, jak jedná… Díky tomu podniku poradíme tak, aby ho digitalizace bolela co nejméně.”

Vzhledem k době poznamenané covidem a válkou na Ukrajině, je spolehlivost hodnotou ceněnou víc než kdy předtím. „Nevěděli jsme, že se připravujeme na covid, ale měli jsme ujasněné firemní hodnoty,” říká Jan Bezděk. „Já a mí kolegové jsme vytrénovaní a zvyklí rozumně řešit problémy. Válka způsobila, že jsme se rozloučil se zákazníky napojenými na Rusko, pomáhal jsem lidem, kteří utekli z Ukrajiny, uklidňoval nervozitu na straně klientů i kolegů a musel jsem včas zasít 90 hektarů sena. Nedá se říct, že bych se trápil. Jen toho bylo hodně.”

Pěstovat dlouholeté partnerství, a zároveň držet vlastní kurz, je náročné. Ale stojí to za to. Empatií, spolehlivostí a upřímností vytvoříte s klientem něco víc než dodavatelský vztah. Jde o jakési obchodní přátelství, kdy se jeden na druhého můžete spolehnout:

Díky společným rokům, které nás pracovně spojují, mohu za J&T BANKU říct, že se jedná o skutečné partnerství. Toto partnerství totiž trvá už více než 10 let a za tu dobu pro nás SiteOne zrealizovala řadu různorodých projektů. S jistotou mohu říct, že SiteOne komplexně chápe naše potřeby v oblasti digitálních systémů pro svět obchodování na finančních trzích,” potvrzuje Head of Sales Jan Pavlík.

Odvaha

Překvapilo vás, že Honza zmínil 90 hektarů pozemku? Jako ředitel v digitální společnosti, potřeboval vyvážit nekonečné sezení u počítače a rozhodl se podílet na krajinotvorbě. Každý týden ve čtvrtek se proto mění ve farmáře, který pečuje o dobytek, pěstuje kvalitní seno nejen pro majitelé koní a sdružuje místní zemědělce. Jeho přemýšlení o byznysu tak získalo další rozměr.

Od té doby, co hospodařím, mě fascinuje roční cyklus, u kterého je třeba sakra dobře plánovat. Většina firem jede na měsíční a kvartální KPI, roční neřeší. Taky se mi zdá, že podniky, média a vlastně i mainstreamová společnost, žijí kauzami a mimo ně vlastně nic neexistuje. To mi vadí, nechci žít pěnou všedních dní. Naučil jsem se proto raději sledovat dlouhodobé trendy, a to právě díky hospodaření,” vysvětluje Honza.

Ve firmě ho máme za vizionáře, protože je vždy o krok dopředu a dělá věci jinak. Honzův důraz na dlouhodobost se odráží ve všech aspektech jednání naší společnosti - přemýšlí o nakládání se zdroji, ať už jde o energii lidí, kterou neplýtvá zběsilými nábory a vyhazovy, nebo spotřebu elektřinu či přírodu.

Tím se stává ambassadorem hodnoty odvaha. Empatie i spolehlivost mají své tváře v SiteOne taky. V přítomnosti ztělesnění těchto ctností se firemní hodnoty mění v něco víc než prázdné fráze definované v intranetu. Představují pilíře připravené odolat každé bouři. Jenom díky těmto faktům jsme schopni perfektně navnímat každý trouble, ale i komplexní byznys klienta, který převádíme do digitálního prostředí pomocí našich webových, mobilních nebo i jiných digitálních řešení.