SiteOne zvítězila hned ve dvou kategoriích WebTop100

SiteOne získala s projektem mojeEUC prvenství v soutěži WebTop100, a to hned ve dvou disciplínách. Jako výherce kategorie Digitální transformace projekt triumfoval také ve finálním vyhlášení Projektu roku.

Projekt mobilní a webové aplikace mojeEUC představoval velkou výzvu hned z několika důvodů. Začali jsme s realizací v časech covidových lockdownů roku 2021 a fázi nejnáročnější na vzájemnou synergii týmu, jsme odpracovali zásadně online. Zároveň je tuzemské zdravotnictví odvětvím, které v digitalizaci narozdíl od jiných tržních oblastí notně zaostává, a to technologicky i procesně. I proto je potřeba ho digitalizovat od samotných kořenů.

Na základě zadání jsme vytvořili uživatelsky přívětivou aplikaci, která v nejvyšší možné míře nahrazuje návštěvu lékaře tak, aby byla lékařská péče dostupná všem bez rozdílu. A to prostřednictvím systému, který je dostupný jak na mobilních telefonech v podobě aplikace pro Android a iOS, tak i jako webová stránka.

“Nejzajímavější pro mě na projektu byl fakt, že jsme řešili paralelně několik jeho stran zároveň,” prozrazuje Miroslav Pázler, jeden z projektových manažerů, kteří se na aplikaci od začátku podíleli. “V SiteOne se řešil vývoj, se třetí stranou jsme spolupracovali kvůli systému přihlašování a samo EUC spravovalo obrovské množství dat o uživatelích, takže aby vše fungovalo správně, museli jsme na sebe čekat nebo se sobě přizpůsobit, aby se nám projekt neměnil pod rukama a práce na něm nebyla zbytečná.”

Druhý z projektových manažerů Michal Měsíček považuje aplikaci za velkou profesní zkoušku: “Líbí se mi posouvat české zdravotnictví, které mi přijde místy poměrně hodně procesně a přístupem zaostalé. Vítězství v soutěži ukázalo, že slzy, krev a pot se vyplatily, a že dělat na digitalizaci zdravotnictví má cenu, jak potvrzují i reference uživatelů."

Ve všech kritériích hodnocení soutěže WebTop100 (inspirativnost řešení, udržitelnost řešení, exekuce řešení a konkrétní měřitelné výsledky) projekt zabodoval a odnesl si stoprocentní hodnocení. “Jak důležitý projekt mojeEUC je pro posouvání hranic českého zdravotnictví, jsme v SiteOne všichni věděli. A je super, že jeho význam ocenila i odborná porota. Pro náš EUC tým je to ta největší pochvala a motivace do dalšího rozvoje aplikace,” hodnotí Digital strategist SiteOne Josef Horký, který se zúčastnil slavnostního předávání cen.

Výsledek projektu má již nyní celospolečenský význam a v aktuální situaci nabírá na váze, což dokládá i prestižní ocenění. Tým vyvíjející mojeEUC ovšem neusíná na vavřínech - přibývají tak nové a nové smart funkce či optimalizace uživatelského prostředí. V aplikaci tak uživatelé nově najdou například své (po schválení praktikem) lékařské zprávy, výsledky vyšetření, zdravotní dokumentaci a výsledky laboratorních vyšetření.

Cesta od zadání až k revoluční aplikaci

Hlavní vizí EUC je zapojení klientů do aktivní péče o své zdraví prostřednictvím provazby mezi lékařskou, diagnostickou a lékárenskou péčí. Všechny 3 aspekty přitom společnost nabízí v komplexní šíři a v moderním pojetí. 

“Vzhledem k potřebám projektu na termíny, kvalitu i rozpočty jsme se už v úvodu rozhodli jít cestou hybridní mobilní aplikace. Místo nutnosti vývoje v podstatě tří systémů - separátní aplikace pro Android, iOS a web - jsme se tak mohli zaměřit především na uživatelskou zkušenost a na vyřešení neduhů, které může hybridní aplikace mít - tedy výkon nebo komplikace s přístupem k hardwaru telefonu. A výsledek ukazuje, že to funguje,” doplňuje Jan Bezděk, CEO SiteOne.

Aplikace mojeEUC poskytuje mnoho funkcí a služeb, mezi ty nejdůležitější patří: 

  • konzultace s lékařem online 24/7,

  • objednání léků se slevou, vouchery a různá vyšetření se slevou,

  • komplexní zdravotní dokumentace,

  • objednání k lékaři online, změna praktického lékaře online

  • objednání do mamocentra,

  • jednoduchá rezervace eReceptu,

  • jednoduché a efektivní upozornění na braní léků (asistent medikace),

  • informace o lékových interakcí - mezi sebou i samostatně (asistent medikace),

  • kompletní zdravotní profil,

  • chytrý test zdraví, kalendář, smart notifikace a mnoho dalších funkcí…

Primárním cílem projektu není nic jiného, než zdostupnit zdravotní péči odkudkoliv, kdykoliv a komukoliv.  

Byznysovým cílem bylo nejen propojení lékárentsví a lékařství: 

  • Aplikace musí být uživatelsky příjemná.

  • Aplikace se musí snadno používat.

  • Aplikace bude obsahovat citlivá uživatelská data (zdravotní záznamy) a musí být vhodně zabezpečená.

  • Aplikace bude uživateli přinášet zajímavé výhody a benefity.

  • Registrace do aplikace bude co nejjednodušší.

  • Aplikace z důvodu vykazování výkonů bude muset splňovat podmínky certifikace zdravotnického prostředku.

Fáze projektu:

  1. Na začátku stál požadavek klienta na předělání stávajícího řešení. Ten vyústil v komplexní digitální transformaci, která přispěla k celkové modernizaci v procesech poskytování zdravotní péče. Přestože tak rozsáhlé změny vyžadují obvykle velmi strukturovaný a přesný postup, rozhodli jsme se vést projekt agilně. I to se zpětně ukázalo jako správně řešení.
  2. Mezi prvními kroky bylo potřeba vytvořit wireframy, abychom si s klientem ujasnili finální představy. Už tady odborníci z UX oddělení konzultovali kroky s UI designéry a týmem z EUC, tak aby výsledná aplikace měla nastavený onboardingový proces, který každého uživatele z široké cílové skupiny provede registrací i seznámením se s funkcemi aplikace. Právě v téhle fázi projektu se mnohdy rozhoduje o jeho budoucího úspěchu - systém musí být pro uživatele pochopitelný, intuitivní a snadno ovladatelný. A to i na první dojem, který děláte jen jednou, a proto představuje kritický bod na budování důvěry.
  3. Dalším krokem bylo samotné kódování, od integračních prací, až po spuštění kompletního systému ve všech rozhraních hybridní aplikace. Povedlo se nám integrovat všechny potřebné funkce, jako například test zdraví, eshop s léky, SSO, která umožňuje návštěvníkovi jednotné přihlášení pro všechny systémy EUC, nebo náš produkt OmniOne pro řízení marketingové automatizace.
  4. Následovala fáze testingu. Obsáhlá klientská zóna a interaktivní prostředí vyžadovalo několik testovacích kol, kde bylo třeba opravdu zachytit každý náznak problému.

  5. Vznikla více než aplikace pro online kontakt s lékařem 24/7

  6. Upgrade trval neuvěřitelných 8 měsíců práce vývojového týmu, ve kterém byli dedikování na full úvazek 2 projektoví manažeři, 3 front-end developeři, 4 back-end vývojáři plus tým mobilního vývoje. Do projektu se postupně zapojilo několik dalších členů týmu, analytici, designéři, copywriteři, testeři atd. Celkem v rozsahu více než 5 500 hodin práce.

4 kritéria, ve kterých jsme obstáli

Inspirativnost řešení 

Pro SiteOne je pokrok a snaha tlačit technologie kupředu mantrou i koníčkem. Vážíme si klientů, kteří jsou stejní dobrodruzi jako my a umožní nám takto inspirativní, ojedinělé a odvážné projekty.

Za konkrétní zmínku stojí spousty inovativních funkcí. Třeba variabilní formulář - onboardingové řešení pro velké společnosti, které mají i tisíce zaměstnanců. EUC formulář snadno přizpůsobí potřebám svého klienta, který ho pak jednoduše rozesílá svým týmům a pracovníkům. 

Jedinečným řešením je i Konfigurátor zdraví (Chytrý test zdraví), ve kterém klienti EUC vyplní pár informací o svém zdraví - dotazy se týkají nejen základních dat jako je věk, pohlaví, výška či váha, ale i životního stylu, typu zaměstnání, pohybových aktivit a podobně. Aplikace si výsledné hodnoty zapamatuje a ve vhodný okamžik zásobuje uživatele aplikace dobře mířenými tipy a radami.

MojeEUC disponuje i funkcí pro rodiče, které upozorňuje na termíny prohlídek jejich dětí, nebo modul, který varuje před nebezpečnými kombinacemi užití léků.

Péče (kritérium Udržitelnost řešení)

Nejen prostřednictvím aplikace se EUC snaží lidem vysvětlovat důležitost proaktivní a pravidelné péče o svoje zdraví - ale právě aplikací jim dává i nástroj, jak o něj pečovat rychle a komfortně. Díky tomu se těší vysokému uživatelskému hodnocení.

Kvůli pandemii, finanční krizi a válce je na psychology a poradenství v oblasti duševního zdraví dlouhý zástup čekajících. Přitom při hledání řešení psychických potíží hraje čas velkou roli. Prostoje při čekání na odbornou pomoc mohou mít fatální dopady na lidský život. I tento fakt jsme zohlednili jako prioritní při rozvoji aplikace, která zahrnuje velmi žádané vyšetření a poradenství psychologem online.
I z malých problémů se mohou stát vážné zdravotní komplikace, to často jen proto, že je problém dostat se k praktikovi včas. EUC nově vytvořila síť praktiků, ke kterým může klient jednoduše přestoupit a komunikovat s nimi online.

Exekuce řešení

Aplikace si ponechává prostor pro neustálý posun vpřed. Konkrétně se pro rok 2022 jedná o:

  • Offline onboarding na klinikách.

  • Sloučení zákaznického programu lékáren do věrnostního programu mojeEUC.

  • Implementace Zdravotní dokumentace – od praktického lékaře.

  • Distanční péče – s praktickým lékařem.

  • Distanční péče – s lékařem ve službě (brand name Lékař online 24/7).

  • Pro pacienty na klinikách – chceme zvýšit záchyt RX do EUC lékáren.

  • Implementace Zdravotní dokumentace – další odbornosti.

  • Dělit se o část zisku se zákazníkem.

  • Distanční péče – se svým psychologem (externí spolupracovník).

Plánovaný rozvoj (2023):

  • DMP (chroničtí pacienti) – dispenzarizace distanční formou self-monitoring, dodržování léčebných plánů.

  • Zapojení soukromých ordinací – primárně pro nájemníky v EUC klinikách.

  • Zavedení pacientů do EUC lékáren.

  • Zapojení externích lékařů do aplikace mojeEUC.

  • Prevence – vytížení bonifikačního plánu pojišťoven.

  • Distanční péče – další specializace (interní EUC zaměstnanci).

  • Zajistit zvýšení prodeje eShopu pro zákazníky ze spádové oblasti lékárny/kliniky.

  • Online Zdravotní karta pacienta.

  • Rodinná aplikace (sdílení pro rodiče/děti).

  • Tipy pro uživatele, jak vytěžit výhody konkrétní pojišťovny.

  • Franšízy lékáren.

Cíle a konkrétní měřitelné výsledky

  • Během roku 2022 se nově k praktickému lékaři zaregistrovalo celkem 4 145 nových uživatelů aplikace z celkového množství uživatelů aplikace.

  • Za celkové období proběhlo více než 11 000 konzultací s online lékařem.

  • Od začátku spuštění aplikace do začátku června 2022 proběhlo více než 53 455 nových a plně dokončených registrací do aplikace mojeEUC, z toho za rok 2022 jich bylo 22 547.

  • Až 90 % uživatelů využívá právě mobile zobrazení pomocí aplikace mojeEUC.

  • Nových stažení ke stejnému datu za rok 2022 bylo celkem: 89 068.

  • Od spuštění appky do začátku června 2022 se povedlo rezervovat přes aplikaci více než 1 301 eReceptů.

  • Hodnocení v AppStore je 4,4 hvězdiček z 5.

  • Hodnocení v Google Play je 4,0 hvězdiček z 5.