O násSlužbyProduktyPortfolioKariéraBlogKontakty

Být první nestačí

Výsledky vyhledávání na google se od června mění

Poslední několik let byla trendem ve výsledcích vyhledávání nultá pozice. Jak s touto nastavenou „logikou“ zahýbe avizovaná změna, takzvané hodnocení webové stránky podle zkušenosti, můžeme zatím jen predikovat. Do té doby, si ale můžeme zjistit o změně co nejvíce, a co nejlépe na ni weby připravit.

Nultá pozice

 

Zkušenost se stránkou (používá se jako doslovný z anglického page experience) podle oficiálního zdroje Google tvoří skupina signálů, které jsou navázány na metriky, podle kterých Google vyhodnocuje, jaký je výsledný uživatelský zážitek z webové stránky. Laicky řečeno, zda se uživatelům s vaší stránkou dobře pracuje. A ještě jednodušeji řečeno, nová sada signálů určí, jaký je uživatelský zážitek z webové stránky uživatelé mají a podle toho ji zařadí do výsledků vyhledávání. Důležité je ale říct, že zážitek ze stránky ani nadále nebude důležitější parametrem než její kvalitní obsah. 

 

 

Jak tyto očekávané změny hodnotíme v SiteOne? Vzhledem k tomu, že metriky se skládají z informací o načítání výkonů, interaktivity a vizuální stability stránky, nám připadají jako něco zcela základního. Z mnoha studií je již dlouhodobě prokázáno, že optimalizace načítání stránky vede ke zvýšení konverze a k lepším byznysovým výsledkům. 

 

Další „signály“ vyhledávání jsou: 

 

Zde si můžete pročíst vše o jednotlivých signálech, na jejichž základě určitě doporučujeme provést audit vašeho webu. Následovat by měla optimalizace v zájmu signálů, které v auditu nevyšly nejlépe. Toto doporučujeme provádět ve spolupráci týmu SEO, UX, Design a IT. 

Kromě výše uvedených oblastí se doporučujeme podrobněji zaměřit i na oblasti: 

- Mobilního vyhledávání

- Rychlost načítání webu

- Rozložení obsahu (UX) – konverze a dohledatelnost CTA tlačítek

- Kvalitní sémantiku včetně alternativních textů obrázků

 


Všechny potřebné metriky i s tím nejpovolanějším a přehledným vysvětlením poskytuje přímo Google, nám se zalíbilo zpracování na jejich blogu https://web.dev/vitals/

Za tým v SiteOne jsme se také shodli, že se není třeba bát připravených změn ze strany Google, protože tyto signály jsou tvořeny společně s pokrokem v digitálním světě. Líbí se nám, že se klade mnohem větší důraz (než tomu bylo doteď)  na uživatelskou zkušenost (UX) a Design. A to v rámci logiky, kdy kvalitní texty a obsah budou vždy mít své neotřesitelné místo. 

Velmi kladně hodnotíme také fakt, že tato aktualizace by každému z nás, kteří podnikáme v digitálním světě a používáme weby jako z jeden z našich zdrojů příjmů, měla připomínat důležitou skutečnost: uživatel webu je na vždy na prvním místě. V praxi to znamená podívat se na webové projekty očima koncového klienta a zajistit mu ten nejlepší uživatelský zážitek, který naplní jeho potřeby.

 

 

Závěrem

Protože nám červen klepe na dveře, což je moment, kdy Google zavádí nový signál hodnocení kvality webových stránek „Page experience“, doporučujeme projít všechny metriky, provést audit webu a doladit signály, které neměly ideální skoré, k dokonalosti.

Pokud na to nemáte celý tým vývojářů, nemusíte se bát. Uživatelský zážitek nikdy nebude mít přednost před kvalitním obsahem. Pokud je pro vás ale pozice ve vyhledávání důležitým byznysovým podnětem, doporučujeme se na tuto změnu řádně připravit. 

 

 

 

Informační zdroje:

Google.com/guides  Forbes.com  SearchEnginewatch.com

Copyright © 2000‒2021 SiteOne, s.r.o., všechna práva vyhrazena.